Thursday, August 6, 2009

Gula oh Gula

Susah betui koi nak cari gula sekarang ni.. pegi la mana-mana pasaraya kat KB ni... mmg gula x ada stok.. kalu ader pun... x dan 5.5 saat dah abis org beli... beli sampai namblas paket plak tu.. kunyah gula aper..! Kalu buat kenduri atau bekwoh time. nie... mmg malang la tuan rumah tu... kalu pokok tebu banyok x apa.. bole ganti dgn air tebu... tapi kalu namblas btg pun x jadi juge...

Enam bulan dulu dah berlaku perkara ni.. tup..tup.. berlaku lagi.. x tahu la di mana silapnyer.. mcm2 alasan yg kiter dengo.. antaranya.. sorok gula la.. pengeludupan la... tapi yg lebih logik.. mgkin pembekal sorokkan gula.. gula negara x akan bkurang kalu duk seludup ke Thailand je... ye tak? mgkn lepas ni bekalan beras plak ambil giliran...

So, pader sapa2 yg suka minum manis.. bole la kurang2kan beli gula... 'Selamatkan gula utk negara!'


1 comment:

JD said...

ok la tu, maknanya kuranglah peratus orang kelate kena kencing manis... cuma yg mungkin bertambah nanti adalah kes "kencemasang" H1N1 -> minta dijauhkan