Monday, July 20, 2009

Facebook Milik Yahudi?


Sebab aku tak tau, so aku assume ramai lagi taktau pasal benda nih. So, aku tulis jer benda nih utk korang hayati dan renungi. Pada yang dah tau tu bagus la. Senang aku takyah cakap banyak lagi. Aku baru tau pasal benda nih petang tadi. Nabi cakap, sampaikan dariku walaupun sepotong ayat. Aku pun sampaikanlah kat korang.

Tahukah anda bahawa Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari.

Tahukah anda bahawa pengasas Facebook , iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika
dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York?
Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman
sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya?

Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi).

8 comments:

Wira said...

TQ sahabat,
Akan aku tinggalkan Facebook yg baru seminggu aku join utk menjejakki
kawan2 lamer...

Koi pn baru tahu lie ...
kalau ada yg pakai fotopages pun
moh lah kita berhijrah jgn kayakan diorg ni...

ikutlah seruan Rasulullah (SAW)

Omen Necrofis said...

harap-harap blogspot ni pun bukan milik yahudi...

Wira said...

Lie kalau nk ikutkn banyok weh...
Yahudi punya...

Microsoft dan intel pun Yahudi..
Tapi mana yg boleh dielakkn tu
kita buatlah...

Kalau ada alternatif sama2 kita
kongi dan sebar2kan...

Wira said...

Lie ko bukaklah komen2 ni senang
rodonc2 nk komen tak payoh
tunggu aok 'approvekn'.

Bukan ape cuma menggalakkn
rodonc2 baru komen kt blog ni.

Don Balon said...

Betul wira..
cepat sikit gitu..
menggalakkan perbincangan aktif..

Li,
weh..aok jerantut weh bukan temerloh :)

Wira Diarikoi said...

Waa.. dah bukak lie ni best boleh ngomen
sokmo he3x..

Lie said...

mader.. koi lahir kat kampong awoh... membeso kat Jerantut...

Don Balon said...

Koi tahu weh aok lahir kg awoh..
koi lahir di Perok weh..
kuikui